Het logo van Brassica Musicals

Ter ere van ons 15-jarig jubileum heeft Brassica Musicals zijn logo vernieuwd, en in navolging daarvan ook de website. Het logo zal prijken op onze sociale media en de posters en flyers van Spamalot en alle uitingen die we vanaf nu maken. Het is bedacht en uitgewerkt door een creatief team van spelers: Tamara Molenaar, Paul Schermer en Dick Stegers. Tamara Molenaar licht het nieuwe ontwerp toe:

“Het logo van Brassica Musicals is opgebouwd uit twee elementen; onze naam en een beeldmerk. In de aanloop naar het uiteindelijke ontwerp is er getracht een logo te ontwerpen waarbij de naam het hoofdelement zou zijn. Nu is dat niet eenvoudig en om een krachtig en herkenbaar merk neer te kunnen zetten is er besloten een beeldend element toe te voegen.

Verschillende ontwerpen zijn de revue gepasseerd. Van muzieksleutels tot spotlights en van Wagner doeken tot koolbladeren (omdat Brassica de wetenschappelijke benaming is van kool). Geen van dit alles voldeed volledig aan de verwachtingen. Geen van alle ontwerpen deden eer aan de vele gezichten die Brassica kent. Na vele studies ontstond er tijdens een onverwacht moment een nieuw beeld.

Een cirkel ontstond vanuit het beeld van een spotlight schijnend op een voordoek, daar wij allen graag in de spotlights staan, of we nu zingen dansen of acteren. Het gesloten doek dat uitnodigend openzwaait, dat het theater symboliseert waar wij zo graag vertoeven alsmede alles wat wij met z’n allen voor, maar ook achter de schermen doen.

Nu is Cool kunst en cultuur al een aantal jaren de thuisbasis, waar we wekelijks repeteren, maar ook de plek waar onze voorstellingen tot leven komen op het toneel. Wanneer je goed kijkt, herken je in de ronde vormen en overlappende lijnen gecombineerd met de bordeauxrode kleur een rode kool. De rode kool die je ook in het theater van Cool kunst en cultuur op verschillende plekken tegenkomt. De zaal is bijvoorbeeld letterlijk een rode kool.

Ten slotte verbinden we onze naam en het beeldmerk met elkaar door middel van een onzichtbare vloeiende lijn die vanuit het doek doorgetrokken wordt door onze naam Brassica Musicals. Brassica en het theater als onlosmakelijk verbonden met elkaar, nodigt u uit. Al deze elementen samen vormen het nieuwe logo zoals het voor u ligt. Een fris, nieuw en modern logo dat hopelijk jaren meegaat.”